.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در اين طويل جاده مشحون از خطر يك مركز مجهز امدادم آرزوست
شايد عجيب به نظر آيد اما جاده هراز به عنوان يكي از مهم ترين شريان هاي ترانزيتي كشور همچنان از وجود يك مركز مجهز امداد و نجات بي بهره مانده است. جاده اي با قدمت بيش از دو هزار و اندي سال كه گويا هنوز فرصت نشده! براي رسيدن به داد مصدومان حوادث جاده اي آن كاري درخور توجه صورت دهند...
در اين طويل جاده مشحون از خطر يك مركز مجهز امدادم آرزوست

شايد عجيب به نظر آيد اما جاده هراز به عنوان يكي از مهم ترين شريان هاي ترانزيتي كشور همچنان از وجود يك مركز مجهز امداد و نجات بي بهره مانده است. جاده اي با قدمت بيش از دو هزار و اندي سال كه گويا هنوز فرصت نشده! براي رسيدن به داد مصدومان حوادث جاده اي آن كاري درخور توجه صورت دهند.
اين درحالي است كه هر از چندگاهي شاهد وقوع يكي از حوادث مترقبه يا غيرمترقبه در آنيم، حوادثي چون تصادفات رانندگي ناشي از تخلفات و خطاي انساني، ريزش سنگ، سقوط بهمن، رانش زمين و حتي گهگاه به سرقت رفتن تجهيزات روشنايي تونل ها كه علي رغم تلاش هاي عوامل انتظامي صورت مي گيرد، سرقتي بي رحمانه كه يغماگران بيت المال بي توجه به پيامدهاي هولناك آن براي مسافران، خودخواهانه براي تتميع دنيوي و رسيدن به منافع مادي مرتكب مي شوند.
از اينها كه بگذريم حتماً لازم نيست كه پزشك باشيد تا بدانيد يك مصدوم را بايد با توجه به اصول خاص امداد و نجات و بكارگيري تجهيزات مورد نياز از اتومبيل سانحه ديده خارج كرد تا سبب قطع نخاع و وارد شدن آسيب هاي بيشتر به او نشد، كافي است دوره امداد و نجات را در هلال احمر گذرانده باشيد.
اما آيا همه آن افراد دلسوزي كه شاهد چنين حوادثي هستند اعم از اهالي محل، رانندگان و مسافران مسير هراز كه سعي دارند در اسرع وقت شخصاً به داد مصدومان برسند با اين اصول آشنايند؟ به راستي چند نفر در نتيجه امدادرساني ناصحيح و ناكافي تاكنون قطع نخاع شده اند؟ نگران كننده تر اينكه بخشدار منطقه لاريجان شهرستان آمل در گفت و گويي اختصاصي با خبرنگار شمال نيوز با گلايه از بي توجهي برخي مسوولان نسبت به اين مساله، ابراز تاسف كرد: بارها نامه نگاري انجام شده در خصوص چاره انديشي براي رفع اين مشكل تاكنون راه به جايي نبرده است و همچنان در بسياري موارد به دليل تاخير در امدادرساني و نبود امكانات لازم، شاهد فوت حادثه ديدگان جاده اي در اين مسير هستيم.
محمدرضا نصيري با اعلام اينكه هر ساله به دليل نبود مركز امداد و نجات مجهز به امكانات مورد نياز در مسير جاده هراز، عده زيادي از هموطنان ايراني در حوادث جاده اي جان خود را از دست مي دهند؛ از مسوولان خواست تا با توجه به اهميت حياتي اين مساله از يك سو و بعد انسان دوستانه آن از سوي ديگر، همكاري بيشتري در اين خصوص داشته باشند و با تشكيل جلسه اي در حضور كارشناسان خبره، نسبت به استقرار يك مركز امداد و نجات مجهز به امكانات پيشرفته مطابق با استانداردهاي بين المللي اقدام كنند؛ مركزي كه داراي بال گرد امداد و نجات، جرثقيل هاي با قابليت بالا و آمبولانس هايي كاملاً مجهز باشد تا از اين پس ديگر شاهد فوت هموطنانمان به خاطر نبود چنين مراكزي در اين مسير پرتردد نباشيم چرا كه در حال حاضر امكانات فعلي امداد و نجات به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي موجود در حوادث جاده اي مسير هراز نيست.

ليلا شيردل/خبرنگار شمال نیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 مهر 1387
خدا خودش بخیر کند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.